
Всеки имейл, който пишете, има една и съща основна структура: Тема, поздрав, основно съдържание на имейла и край. Но както при всяко писмо, има правилен начин да го направите и стандарти, които трябва да се следват. Ето как да напишете правилен имейл:
Тема
Темата може да бъде най-важната част от имейла, въпреки че често се пренебрегва в полза на основното съдържание. Но ако изпращате рекламен имейл до някого или просто установявате професионална връзка, вашата тема може да е примамлива и адреата да отвори съобщението. От друга страна, лошо изработена или обща тема (като „Здравей“ или „Не искате да пропуснете това“) може да възпре читателя и да доведе до попадане на имейла ви в папката за спам.
„Прекарайте двойно повече време за създаване на правилната тема, както правите на /основно съдържание/, защото ако не отворят имейла, няма значение“, какво е то.
Поздрав
В повечето ситуации на писане на имейли трябва да включите бърз поздрав, за да поздравите читателя, преди да се потопите в основното си съобщение или заявка.
Изключението: Когато сте във верига от имейли с близки колеги, често става по-естествено да изпуснете поздрава (както и края).
Основно съдържание
Основното съдържание на имейла е съдържанието на вашето съобщение и то трябва да има ясна и конкретна цел, като например получаване на обратна връзка за презентация или уреждане на среща с нов клиент. Също така трябва да е кратко. По този начин хората ще бъдат по-склонни да го четат, вместо да го преглеждат и рискуват да пропуснат важна информация. Ако можете, сведете го до няколко изречения.
А имейли, които изискват повече детайлност, се опитайте да бъдат максимално фокусирани. „Никой не иска да чете роман. Искате да го запазите между три, четири или пет реда текст“.
Важно:
Точно както искате да започнете нещата правилно с вашия поздрав, вие също искате да се разделите добре. Това означава да напишете приятелски подпис. Тук има много възможности за избор.
Източник: https://is-vn.bg/